A kilencedik Smart City Expo világkongresszus keretében a SEAT három nagy áttörést hozó újdonságot jelentett be városi mobilitási stratégiájában - egy új stratégiai üzleti részleget, a SEAT Urban Mobility létrehozását, az új e-Kickscooter koncepciót és a cég közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó tanulmány bemutatását.
Az új üzleti egység integrálja az összes termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldást. Célja az, hogy 2020-ban piacra dobja az e-robogót, és az új e-Kickscooter koncepció is belekerül ebbe az egységbe, és kiegészíti azt a portfóliót, amely 2018-ban a SEAT EXS-sel kezdődött. A termékskálát a végfelhasználók, a flották és a megosztási szolgáltatások számára tervezték.
Ebben a tekintetben a SEAT Urban Mobility részleg továbbra is együttműködik a
városi és közigazgatási képviselőkkel a városi mobilitásra tervezett járművek
alkalmasságának elemzése céljából, mint például a SEAT Minimó tanulmány esetében,
amelyet a Mobil Világkongresszus legutóbbi rendezvényén mutattak be.
A SEAT Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot,
amely jelenleg Madridban működik és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti
L'Hospitalet de Llobregat városban is. A Respiro fenntartható járműparkkal
rendelkezik, amely sűrített földgázzal (CNG) működik, és hamarosan az új elektromos
Mii is csatlakozik a járműparkhoz. Az új üzleti egység a startup UFO vállalkozással
együttműködve a SEAT által kínált kicksharing szolgáltatást is kezeli, és ezt a
SEAT:CODE, a cég új szoftverfejlesztő központja fogja támogatni.
A sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy "ez a stratégiai üzleti egység lehetővé teszi, hogy erőfeszítéseinket a felhasználók új mobilitási igényeire összpontosítsuk. A SEAT a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői központja, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a Csoport minden márkájának, nem csupán a SEAT-nak. Ezenkívül szolgáltatásokat nyújtunk és megoldásokat is adunk a városi területeken a zaj, a szennyezés és a környezeti-lábnyom csökkentésére, a polgárok életminőségének javítása érdekében."
A SEAT e-Scooter tanulmány bemutatása
A rendezvényen a SEAT kiállította a teljesen elektromos e-robogó tanulmányt,
melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákon alapul. A motorkerékpár
végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül, és mind a magánfelhasználók, mind a
megosztási szolgáltatást nyújtó flották számára elérhető lesz. A SEAT
együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a
járművet a Barcelona és Martorell között félúton lévő Molins de Rei-ben található
üzemeiben gyártja majd.
A SEAT Urban Mobility új vezetője, Lucas Casasnovas kijelentette, hogy
"célunk az, hogy a városok szövetségesévé váljunk, és a SEAT e-Scooter
választ jelent az agilisabb mobilitás iránti vásárlói igényre. A Silence-szel való
együttműködésünk példája annak, hogy a partnerek közötti együttműködés miként teszi
lehetővé számunkra a hatékonyságot. "
Az e-Scooter tanulmány 7 kW-os motorral van felszerelve, amelynek
csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis motor
teljesítménével, és azonnali 240 Nm-es nyomatékot jelent. A robogó eléri a 100 km /
h maximális sebességet, de teljesítménye elég ahhoz is, hogy mindössze 3,8
másodperc alatt gyorsuljon 50 km / h-ra. Ráadásul a WMTC teszt eredményei szerint
egyetlen töltéssel a hatótávolsága 115 kilométer.
Az akkumulátor kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon könnyen
feltölthető, a becsült költség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az
e-Scooter elegendő tárhelyet biztosít az ülések alatt lévő rekeszben két sisak
számára, a jármű konnektivitásának köszönhetően pedig a felhasználók egy
mobilalkalmazáson keresztül nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét
vagy helyét is.
Új SEAT e-Kickscooter koncepció
A vállalat bemutatta új generációs e-Kickscooter koncepcióját is a Smart City Expo
világkongresszuson. Ez az új változat akár 65 km-es távolságot, két független
fékrendszert és egy sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort tartalmaz, amely eléri
az 551 Wh-t. A jelenlegi verzió, a 2018-ban bemutatott SEAT EXS eladásai összesen
meghaladták a több mint 10.000 darabot.
DGT 3.0: A csatlakoztatott autó a közúti biztonság
szolgálatában
A SEAT a Kongresszuson felállított kiállítási standján bemutatta a DGT 3.0
kezdeményezést is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal
együttműködésben. Ez lehetővé teszi az autók számára, hogy valós időben
kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel, mert a fő cél a
forgalom és az utazás biztonságának, valamint a vezetés közbeni felhasználói élmény
javítása.
A SEAT az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a városi mobilitás iránti elkötelezettségét, és most ez jelenti a kulcsfontosságú üzleti célt, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a SEAT Minimó tanulmány, és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.